Affärsidé och marknad | Sammanfattning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 2
  • Företagsekonomi A
  • Inget betyg givet
  • 1
  • 238
  • PDF

Affärsidé och marknad | Sammanfattning

En kort sammanfattning om vad en affärsidé, produktidé, kundgrupp, kundbehov affärsverksamhet, marknadsekonomi, konkurrens och marknadskrafter är för något.
Eleven går på Samhällsvetenskapsprogrammet och läser företagsekonomi.

Utdrag

Affärside bygger på ett behov som många människor har, men som kanske ingen annan har upptäckt och tagit vara på.

Ett affärside består huvudsakligen av följande delar
– kundbehov: handlar om vilket behov som företaget ska tillfredställa.
– Kundgrupp: är företagets ''möjliga kunder'' som kan vara geografiskt begränsad exempelvis till en viss region.
– Produktide: är den vara eller tjänst som ska klara av uppfylla behovet hos kunden.

Ett affärsidé bygger på kundbehov företaget vill uppfylla, den produkt och man kan göra det med och de resurser och det kunnande som gör att man klarar det effektivt.

Affärside måste ständigt utvecklas och......... Köp tillgång för att läsa mer

Affärsidé och marknad | Sammanfattning

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2016-11-07
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    tycker att den var ok