Reklambild | Adidas | Analys

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 2
  • Marknadsföring
  • VG
  • 2
  • 395
  • PDF

Reklambild | Adidas | Analys

Eleven analyserar en reklambild som Adidas tagit fram till OS i Peking 2008. Eleven analyserar bildens budskap och varför Adidas vill associeras med den.
Eleven läser kursen Marknadsföring A och går i årskurs 2 på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Utdrag

Denna bild är alstrad av varumärket Adidas, ett sport företag som sysslar med all sorts sport utrustning. Det vi ser framför oss är en reklamkampanj för Adidas som användes under OS i Peking, 2008, demonstrerad av Zheng Zhi, lagkaptenen i de Kinesiska fotbollslandslaget, där varumärket försöker med reklam, skapa en mer övertygande och ett strå vassare image.

Som jag nämnde tidigare så är personen klädd i röda träningskläder en känd kinesisk professionell fotbollsspelare med namnet Zheng Zhi, som för närvarande spelar för Guangzhou Evergrande. Zheng är inte bara en känd fotbollsspelare i Kina, utan även en bra förebild för den kinesiska.... Köp tillgång för att läsa mer

Reklambild | Adidas | Analys

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2012-09-03
    Skriven av Studerande på Termin 2
    ganska kass -brister språket bla