Unicefs reklam | Analys

- Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 3
- Filmkunskap
- MVG
- 2
- 746
Unicefs reklam | Analys
Analys av Unicefs reklam i kursen Filmkunskap. Eleven beskriver reklamfilmen och analyserar den därefter. Eleven diskuterar varför de valt att bygga upp reklamfilmen så som de gjort och hon delar med sig av sina tankar och åsikter om reklamen.
Utdrag
Vi lever ett otroligt privilegierat liv i Sverige. Vi har alla möjliga skyddsnät och hjälpmedel. Blir vi sjuka är inte sjukvård en klassfråga utan en självklarhet, fattigdom är inte en del av vår vardag och krig är något vi endast ser på TV. Men så ser det inte ut i hela världen. Många människor lever i en vardag där döden inte är något ovanligt och sjukdomar är inget man botar utan något som många har. Vi i västvärlden är väl medvetna om detta och det jobbas hela tiden för att förbättra dessa människors liv. Vi samlar in pengar, blir världsföräldrar och donerar kläder. Men det är ändå inte tillräckligt och för att öka denna hjälp använder sig hjälporganisationerna av reklam. Vilket är helt förståligt eftersom de funkar som ett företag och då även jobbar som ett.
Hjälporganisationerna har som fördel är att deras syfte berör och de ..... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in