Träningsdagbok

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 2
  • Idrott och hälsa A
  • MVG
  • 5
  • 2564
  • PDF

Träningsdagbok

En träningsdagbok där eleven har skrivit om sin träning, kost och sömn.

Innehåll

Inledning
Vecka 46
Vecka 47
Vecka 48
Vecka 49
Vecka 50
Reflektion

Utdrag

Inledning: Jag ska under 5 veckors tid skriva en träningsdagbok. I den ska min träning finnas med men även min kost och sömn. Jag startar vecka 46 med denna och avslutar den vecka 50. Mina tankar är att under denna tid förbättra min kondition och uthållighet bättre. Detta tänker jag göra genom att ta en rask promenad fram och tillbaka till skolan. Ska sedan 1 h varje dag använda mig av crosstrainer på gymmet. Ska sedan även göra 3x30 situps och 3x20 benlyft varje dag. Eftersom att jag är otränad kommer jag starta med 30 minuter på crosstrainern och sedan öka varje dag. Samma gäller med situps och benlyft, börjar med 30 respektive 20 av varje och klättrar sedan uppåt varje dag. Kommer även försöka simma, 20 längder 3 gånger i veckan. Mitt mål är alltså att gå från 30 min på crosstrainern till att orka minst 60 min, ska försöka uppnå 80 min.

Vecka 46:
Måndag: Efter 8 timmars sömn tar jag en rask promenad på 10 minuter till skolan. Lunchen i skolan består av oxjärpar med gräddsås och potatis + sallad och grönsaker. Efter skolan går jag hem vilket tar 10 min. Middag hemma består av lax, potatis och sallad. Efter middagen vilar jag lite och går sedan till gymmet vilket i rask takt tar ca 15-20 min. På gymmet startar jag på Crosstrainern där jag spenderar 30 min, känner mig efter 30 minuter utmattad. Gör sedan 30 situps och 20 benlyft. När jag kommit hem äter jag ingenting innan jag går lägger mig. Kommer i säng klockan 22.30. Idag tyckte jag att träningen gick sådär. Kände mig otränad och det var längesen jag tränade, men känns som en bra början i alla fall.

Tisdag: Vaknar klockan 07.30, tar en rask promenad till skolan på 10 minuter. Lunchen i skolan är Chickennuggets med ris och sötsur sås + sallad och grönsaker. Efter skolan går jag hem vilket tar 10 minuter. Middagen hemma är grönsaksgryta med ris. Vilar efter middagen och går sedan ut och springer. Sprand 5 km vilket tog mig ca 35 minuter. När jag kom hem gjorde jag 2x30 situps och 2x20 benlyft. Gick sedan och simmade 10 längder. Kom... Köp tillgång för att läsa mer

Träningsdagbok

[25]
Användarnas bedömningar
  • 2014-04-26
    Bra jobbiat, snyggt strukturerat och formulerat.
  • 2013-04-18
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    Tydlig och bra, fick verkligen inspiration arbetet.
  • 2016-11-01
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • 2016-02-16
    Skriven av Elev på Årskurs 9
    bkhffgv jgugtdyg jggyhk