Uncle Sam's LTD Marknadsplan

- Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 3
- Företagsekonomi A
- VG
- 8
- 2231
Uncle Sam's LTD Marknadsplan
Det är en marknadsplan.
Företagsbeskrivning
Uncle Sam's Ltd. är ett företag som säljer T-shirts med tryck. De säljer högkvalitets T-shirts till låga priser och deras målgrupp är främst ungdomar.
Innehåll
1.Företagsbeskrivning 3
1.1 Vision 3
2.1 Marknadssituation 4
2.2 Produktsituation 4
2.3.1 Konkurrent – H&M 5
3. SWOT-analys 6
3.1 Möjligheter 6
3.2 Hot 6
3.3 Styrkor 6
3.4 Svagheter 7
5. Marknadsföringsmål & strategi 7
5.1 Målgrupp 7
5.2 Differentiering 7
5.3 Positionering 7
5.4 Säljarna/personal 8
5.6 Plats 8
5.7 Pris 8
5.8 Påverkan 8
8. Uppföljning och utvärdering 8
Utdrag
1.1 Vision
Uncle Sam's Ltd. ska försöka ta över en stor andel som de mer etablerade företagen just nu har, vi har som vision att våra T-shirts ska finnas i varje tonårshem. Alla ska kunna ha råd med en Uncle Sam's t-shirt och alla ska vilja ha en sådan också.
Företaget ämnar konkurrera med H & M, MQ och JC inom en femårsperiod och att dominera T-shirt branschen om 50 år. Om våra planer går bra så kan vi utveckla konceptet och göra tröjor och jackor som håller hög kvalité men som säljs för relativt låga priser och som attraherar majoriteten av ungdomarna.
1.2 Affärsidé
Företagets affärsidé är att man ska sälja T-shirts till låga priser men som håller hög kvalité och som främst attraherar unga människor. Detta skall uppnås genom noggranna kvalitetskontroller, de bästa designerna och noggranna marknadsundersökningar.
1.3 Företagets långsiktiga mål
Företaget ska på fem år ta över en marknadsandel från de etablerade företagen. Det ska gå med vinst och målet är att omsättningen ska öka med minst 10 % per år de första fem åren.
1.4 Företagets långsiktiga strategi
Företagets långsiktiga strategi går ut på att marknadsföra sig bland ungdomar genom Facebook,... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in