Uncle Sam's LTD Marknadsplan

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 3
  • Företagsekonomi A
  • VG
  • 8
  • 2231
  • PDF

Uncle Sam's LTD Marknadsplan

Det är en marknadsplan.

Företagsbeskrivning

Uncle Sam's Ltd. är ett företag som säljer T-shirts med tryck. De säljer högkvalitets T-shirts till låga priser och deras målgrupp är främst ungdomar.

Innehåll

1.Företagsbeskrivning 3
1.1 Vision 3
2.1 Marknadssituation 4
2.2 Produktsituation 4
2.3.1 Konkurrent – H&M 5
3. SWOT-analys 6
3.1 Möjligheter 6
3.2 Hot 6
3.3 Styrkor 6
3.4 Svagheter 7
5. Marknadsföringsmål & strategi 7
5.1 Målgrupp 7
5.2 Differentiering 7
5.3 Positionering 7
5.4 Säljarna/personal 8
5.6 Plats 8
5.7 Pris 8
5.8 Påverkan 8
8. Uppföljning och utvärdering 8

Utdrag

1.1 Vision

Uncle Sam's Ltd. ska försöka ta över en stor andel som de mer etablerade företagen just nu har, vi har som vision att våra T-shirts ska finnas i varje tonårshem. Alla ska kunna ha råd med en Uncle Sam's t-shirt och alla ska vilja ha en sådan också.
Företaget ämnar konkurrera med H & M, MQ och JC inom en femårsperiod och att dominera T-shirt branschen om 50 år. Om våra planer går bra så kan vi utveckla konceptet och göra tröjor och jackor som håller hög kvalité men som säljs för relativt låga priser och som attraherar majoriteten av ungdomarna.

1.2 Affärsidé

Företagets affärsidé är att man ska sälja T-shirts till låga priser men som håller hög kvalité och som främst attraherar unga människor. Detta skall uppnås genom noggranna kvalitetskontroller, de bästa designerna och noggranna marknadsundersökningar.

1.3 Företagets långsiktiga mål

Företaget ska på fem år ta över en marknadsandel från de etablerade företagen. Det ska gå med vinst och målet är att omsättningen ska öka med minst 10 % per år de första fem åren.

1.4 Företagets långsiktiga strategi
Företagets långsiktiga strategi går ut på att marknadsföra sig bland ungdomar genom Facebook,... Köp tillgång för att läsa mer

Uncle Sam's LTD Marknadsplan

[4]
Användarnas bedömningar
  • 2014-12-10
    Skriven av Studerande på Termin 5
    Inga källor för presenterad fakta. Annars mycket bra och tydlig!
  • 2012-03-21
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    väldigt bra utförd marknadsplan, till stor hjälp! tack!
  • 2016-05-16
    ......................................
  • 2016-01-11
    Skriven av Gymnasieelev på 2. IB
    Lite för enkel men bra