Willys säljplan | Inlämningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 1
  • Marknadsföring
  • G
  • 3
  • 616
  • PDF

Willys säljplan | Inlämningsuppgift

En inlämningsuppgift där eleven har skrivit en säljplan för företaget Willys i Ystad. Eleven har bland annat idéer som filmkvällar och mexikansk afton.

Innehåll

Säljplan för willys i ystad
Mexikansk afton
Os
Nyckelhålsmärks veckor
Kaffe och kaka
Movie night
Vinter värme

Utdrag

SÄLJPLAN FÖR WILLYS I YSTAD

Willys är Sveriges ledande lågpriskedja med 110 butiker runt om i Sverige, och över 5000 medarbetare. Företaget grundades år 1975 och ägs idag utav Axfood. År 2008 uppgick omsättningen till 16,7 miljarder kronor.

MEXIKANSK AFTON

Tid: Hela vecka 6, februari månad.
Inriktning: Mexikansk afton med taco produkter.
Mål: Öka försäljningen av Willys egna varumärke Eldorado. Och få fler kunder att köpa andra produkter av varumärket Eldorado.
Målgrupp: Familjer med normal inkomst. Som vi ha någonting lätt att laga men som är gott att äta.
Aktiverade varor: Taco varor av Willys varumärke Eldorado. Vid köp av 3 produkter av Eldorado taco produkter får man 5 kr... Köp tillgång för att läsa mer

Willys säljplan | Inlämningsuppgift

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2011-05-26
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    bra skriver sånt man behöver se bra information i säljplanen