Affärsplan: Äggförpackning | Inlämningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • C
  • 6
  • 1335
  • PDF

Affärsplan: Äggförpackning | Inlämningsuppgift

En inlämningsuppgift i Marknadsföring. Eleverna redogör för en affärsplan där företagsidéen går ut på att sälja innovativa äggförpackningar. Affärsidéen olika för- och nackdelar diskuteras och eleverna berättar om hur branschen ser ut.

Innehåll

Marknadsplan på en innovativ förpackning

- Marknadsanalys
- Konkurrensanalys
- Företagsanalys
- Kartläggning
- Slutsatser och rekommendationer
- Slutsatser av analyserna
- Företagets affärsidé
- Handlingsplaner
- Budget
- Avslutning
- Källor

Utdrag

Produkten är ganska unik och kommer därför troligen enkel att sälja. Dock finns produkten delvis på marknaden men det viktiga blir att introducera den för kunden. Marknaden kommer därför att växa och produkten blir därmed mer välkänd. Detta kan man göra genom att utveckla en onlinebutik. Vi kommer då hitta fler kunder och eventuellt företag som gör större beställningar. Produkten kommer att vara miljövänlig eftersom vi kommer... Köp tillgång för att läsa mer

Affärsplan: Äggförpackning | Inlämningsuppgift

[2]
Användarnas bedömningar
  • 2016-05-23
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
  • 2018-11-21
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    dålig