Affärsplan: Barnpassning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Företagsekonomi 2
  • C
  • 5
  • 1758
  • PDF

Analys, Fördjupningsuppgift: Affärsplan: Barnpassning

Det här är en utförlig affärsplan för ett företag som erbjuder barnpassning. Här analyseras företagets affärsidé, målgrupper och säljargument och det görs en plan för marknadsföring. Dessutom finns en SWOT-analys med i affärsplanen.

Innehåll

- Affärsidé
- Företagsform och firma
- Marknad – målgrupp
- Marknadsföring
- Företagets 5 P
- Prissättning
- Intressenter och omvärld
- SWOT-analys

Utdrag

Affärsidé
Vår affärsidé är att förenkla vardagslivet för barnfamiljer med barnpassning, och tack vare RUT-avdraget erbjuder vi detta till ett lågt pris! Nanny Norrorts stora vision är att du som kund ska känna en stor trygghet hos företaget men framförallt hos barnvakten, vi handplockar därför de anställda barnvakterna. Med hjälp av intervjuer kan vi hitta den perfekta barnvakten för just DIN familj!

Vi på Nanny Norrort erbjuder barnpassning, där vi även kan hämta och lämna barnet/barnen på och från förskola, dagis och grundskola, samt fritidsaktiviteter.

Barnpassning är ett så kallat sekundärt behov, vilket innebär att det inte är ett livsnödvändigt behov. Det är dock ett behov som blir mer och mer vanligt i dagens samhälle. Vi människor har allt mer att göra nu för tiden och detta ger föräldrar mindre tid till att ta hand om sina barn dygnet runt och då kan det vara perfekt med extra hjälp.

Företagsform och firma
Företagets namn är Nanny Norrort, även kallat NN.
Företaget är en enskild firma och ägs av Johanna Erixon. Ägaren behöver inte satsa ett minsta belopp, vilket passar företaget och ägaren bra eftersom företaget är litet och nystartat. Som ägare av företaget har Johanna dessutom obegränsat ekonomiskt ansvar, och detta innebär att om företaget skulle gå i konkurs får hon... Köp tillgång för att läsa mer

Affärsplan: Barnpassning

[0]
Inga användarrecensioner än.