Affärsplan | UF | Citrusskalning

- Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
- Entreprenörskap och företagande
- E
- 6
- 437
Projekt: Affärsplan | UF | Citrusskalning
En mycket enkel affärsplan för ett UF-företag ("Citrusfrukt UF") vars målsättning är att sälja citrusskalare. Affärsplanen innehåller korta stycken om företagets vision, mission, värderingar, organisation, marknad, produkter, prissättning, konkurrens, mål, marknadsföringsplan, likviditetsbudget och försäljningsbudget.
Innehåll
- I all korthet
- Vision
- Mission
- Värderingar
- Organisation
- Marknad
- Produkter/Tjänster
- Prissättning
- Konkurrens
- Mål
- Marknadsföring
- Försäljningsbudget
- Likviditetsbudget
Utdrag
"I all korthet:
CITRUSFRUKT UF ska sälja revolutionerande och funktionella fruktskalare
främst via dörrknackning, men även via annonsering.
Vision:
CITRUSFRUKT UF ska bli det främsta alternativet inom marknadssegmentet genom att ha utvecklat nya innovativa medel för den svenska marknaden.
Mission:
Vi ska ta över 50% av marknaden från våran lokala konkurrenter Livs och överlevnad UF
Värderingar:
GENSVAR - Vi erbjuder snabb och prompt service. Vi finns
tillgängliga när våra klienter behöver oss.
HANDLING - Vi går snabbt mot handling efter tillräcklig planering.
Vi tror att handling ger maximalt resultat.
SPIRUTIALITET - Vi anser att skratt för människor tillsammans. Vi borde ha roligt medan vi är produktiva."... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in