Affärsplan | UF | Citrusskalning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se

Projekt: Affärsplan | UF | Citrusskalning

En mycket enkel affärsplan för ett UF-företag ("Citrusfrukt UF") vars målsättning är att sälja citrusskalare. Affärsplanen innehåller korta stycken om företagets vision, mission, värderingar, organisation, marknad, produkter, prissättning, konkurrens, mål, marknadsföringsplan, likviditetsbudget och försäljningsbudget.

Innehåll

- I all korthet
- Vision
- Mission
- Värderingar
- Organisation
- Marknad
- Produkter/Tjänster
- Prissättning
- Konkurrens
- Mål
- Marknadsföring
- Försäljningsbudget
- Likviditetsbudget

Utdrag

"I all korthet:
CITRUSFRUKT UF ska sälja revolutionerande och funktionella fruktskalare
främst via dörrknackning, men även via annonsering.

Vision:
CITRUSFRUKT UF ska bli det främsta alternativet inom marknadssegmentet genom att ha utvecklat nya innovativa medel för den svenska marknaden.

Mission:
Vi ska ta över 50% av marknaden från våran lokala konkurrenter Livs och överlevnad UF

Värderingar:
GENSVAR - Vi erbjuder snabb och prompt service. Vi finns
tillgängliga när våra klienter behöver oss.
HANDLING - Vi går snabbt mot handling efter tillräcklig planering.
Vi tror att handling ger maximalt resultat.
SPIRUTIALITET - Vi anser att skratt för människor tillsammans. Vi borde ha roligt medan vi är produktiva."... Köp tillgång för att läsa mer

Affärsplan | UF | Citrusskalning

[4]
Användarnas bedömningar
  • 2015-03-28
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 1
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • 2014-04-10
    ..............................
  • 2016-05-23
    vgggggggggggggggggggggg
  • 2015-03-09
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 1
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaaa