Aktivitetsanalys av power walking

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se

Aktivitetsanalys av power walking

Rapport i Idrott och hälsa 1 - Specialisering med aktivitetsanalys av power walking.

Innehåll

Målsättningar
Utförande
Återhämtning
Uppvärming och nedvarvning
Pulszoner
Hälsoeffekter
Aerob eller Anaerob träning
Träningsformer
Styrketräning
Koordinationsträning
Källor

Utdrag

Aktivitetsanalys av Power Walk

Genom att motionera så adderar man till extra år till sitt liv. Att motionera har en förebyggande effektiv mot sjukdomar så som hjärtsjukdomar men även blodpropp och stelhet i muskler och leder. Att motionera har även en positiv effekt för vårt immunförsvar. Men alla kan motionera på olika sätt beroende på vilka resultat de vill uppnå. Vissa kan motionera vardagligen och vissa andra endast några få gånger per vecka. Självklart finns det andra faktorer som påverkar motions sättet och dessa bestäms av våra målsättningar, planteringar och med mera.

Målsättningar kan sättas på olika sätt beroende på vilka mål man vill uppnå, bättre sagt vilka resultat utövaren vill uppnå. När man använder sina mål på rätt sätt så kan de öka prestationsförmågan och motivationen samt även främja en allmän och hälsosam utveckling.
Vid Power walking så bör man formulera konkreta uppfattningar om vilka specifika färdighets- och/ eller hälsonivåer som ska uppnås, och detta inom en bestämd tid. En målsättning ska då vara baserad på att sätta specifika mål som är lite svåra. De vill säga mål som man behöver bearbeta för att uppnå men som samtidigt är realistiska.
Målen som ska sättas ska även vara kortsiktiga och långsiktiga. Som till exempel att förlora 6 kilo ... Köp tillgång för att läsa mer

Aktivitetsanalys av power walking

[0]
Inga användarrecensioner än.