Apple: Marknadsföring och marknadsmetoder | Fördjupningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Teknikprogrammet (TE) Årskurs 1
  • Teknik 1
  • C
  • 5
  • 1316
  • PDF

Apple: Marknadsföring och marknadsmetoder | Fördjupningsuppgift

En fördjupningsuppgift som handlar om företaget Apple, deras produkter, deras marknadsföring och marknadsmetoder. Här används bland annat Bostonmatrisen för att analysera Apples produkters livscykel.

Elevens kommentar

Jag skulle kunna göra min text bättre genom att göra den perfekt och läsbar.

Studienets kommentar

Notera att texten är något ostrukturerad, samt att källor saknas.

Utdrag

Jag har valt konsumentprodukten Iphone 5, den här smart-mobilen är som en dator fast den är mycket mindre, man kan säga att den här produkten är en fickdator som du kan ha med dig var du än går, Iphone mobilerna är dom mest kända mobilerna i världen men dom är inte bättre än Samsung Galaxy mobilerna som idag också dominerar på marknaden, dom här två har ett väldigt stor konkurrenskrig mellan varandra och dom försöker göra dom bästa marknadsföringarna för sina produkter, Iphone 5 riktar sig till alla människor på jorden, är man tonåring, vuxen eller en gammal person så passar Iphone 5 den personen. det mesta som dom marknadsför om mobilen är värdet och många olika aktiviteter man kan göra på mobilen, det påverkar och lockar människor till att köpa den mobilen, t.o.m. utseendet spelar roll när den marknadsför. På en marknadsföring så visar Apple att med den här mobilen så kan du ta kontakt med familj, vänner, du kan hitta vägen hem om du är vilse, du kan filma var du än är, Google karta är inbyggd på mobilen och massa andra saker är också möjliga, det visar dom på sin marknadsföringsvideo... Köp tillgång för att läsa mer

Apple: Marknadsföring och marknadsmetoder | Fördjupningsuppgift

[0]
Inga användarrecensioner än.