Avslutning och Slutsats | Exempel | Gymnasiearbete

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (SA) Årskurs 3
  • Gymnasiearbete
  • Godkänt
  • 11
  • 3864
  • PDF

Rapport: Avslutning och Slutsats | Exempel | Gymnasiearbete

AVSLUTNING och SLUTSATS: Exempel för gymnasiearbetets rapport.

Alla exempel på avslutning och slutsats som presenteras i paketet kommer från godkända gymnasiearbete, skrivna av elever från de högskoleförberedande programmen.

TIPS! Paketet "Exempel på avslutning och slutsats för gymnasiearbetet" är skapat som komplement till Studienets webb-bok och guide för gymnasiearbetet: Gymnasiearbetet | Guide. För mer praktisk information kring hur du skapar en avslutning/slutsats, kan du med fördel läsa guiden (som även innehåller information om gymnasiearbetets alla andra delar).

EXEMPEL FÖR GYMNASIEARBETET: AVSLUTNING - ”De okontaktade”

Exempel på avslutning för gymnasiearbetets rapport, skapad av en elev från Samhällsvetenskapsprogrammet.

Avslutningen kommer från gymnasiearbetet "De okontaktade", och kan med fördel användas som inspiration både vad gäller struktur och innehåll.

EXEMPEL FÖR GYMNASIEARBETET: UTVÄRDERING - ”Finansiella instrument”

Exempel på utvärdering för gymnasiearbetets rapport, skapad av en elev från Naturvetenskapsprogrammet.

Utvärderingen - som kan ses som både diskussion och slutsats - kommer från gymnasiearbetet "Finansiella instrument: Matematisk analys", och kan med fördel användas som inspiration både vad gäller struktur och innehåll.

EXEMPEL FÖR GYMNASIEARBETET: SLUTDISKUSSION - ”Svensk språklag”

Exempel på slutdiskussion för gymnasiearbetets rapport, skapad av en elev från Samhällsvetenskapsprogrammet.

Slutdiskussionen kommer från gymnasiearbetet "Språklag (2009:600) - Behövs den svenska språklagen?", och kan med fördel användas som inspiration både vad gäller struktur och innehåll.

EXEMPEL FÖR GYMNASIEARBETET: AVSLUTNING, RESULTAT och DISKUSSION - ”En hjälpande hand”

Exempel på avslutning (med resultat och diskussion) för gymnasiearbetets rapport, skapad och genomförd av elever från Samhällsvetenskapsprogrammet.

Avslutningen - som innehåller både resultat och diskussion - kommer från gymnasiearbetet (och välgörenhetsprojektet) "En hjälpande hand”, och kan med fördel användas som inspiration både vad gäller struktur och innehåll.

Innehåll

De okontaktade - Exempel på avslutning | Rapport
Finansiella instrument - Utvärdering | Rapport
Svensk språklag | Slutdiskussion | Exempel | Gymnasiearbete
En hjälpande hand - Avslutning, resultat och diskussion | Rapport

Utdrag

De okontaktade
Avslutning


Avslutning
Det finns många okontaktade stammar som inte har haft någon kontakt med omvärlden alls kvar där ute och i största lag så är hela världen överens om att man bör låta dem som vill vara ifred leva i utan någon kontakt från utomstående. Samtidigt så inser både myndigheter och illegala arbetstagare hur lätt man kan utnyttja stamfolk i tysthet utan att det får några konsekvenser. Produseringen av våra materiella föremål kostar någon annans frihet och detta är ett oundkomligt faktum.

De hot som påverkar deras vardag och levnadssätt är för stora för att man ska kunna ta bort dem helt och det bästa sättet att skydda okontaktade folkslag på är att låta dem vara. Men eftersom att det finns en chans att de är de okontaktade som vänder sig till omvärlden och själva försöker få en kontakt med den så måste man veta hur man ska hantera detta.

Att dela ut mat och liknande gör mer skada än nytta och för att istället ge de okontaktade en chans att försvara sig själva och avgöra om de vill ta del av samhället så bör man först och främst erbjuda en utbildning i de mänskliga rättigheterna och samhällslagar som har att göra med pengar och äganderätt till mark med mera.

Vi bör uppmärksamma var vårt materialistiska samhälle har fört oss och vilka det är som får lida på grund av vår utveckling. Vilket värde har egentligen materiella föremål när det bedrövar någon annan på deras hem.

De okontaktade lever för att en sak: att överleva, och på något sätt så känns det som om de har fått behålla en slags oskuldsfullhet som vi som lever i det utvecklade samhället tappade för längesen. Idag vill vi tjäna... Köp tillgång för att läsa mer

Avslutning och Slutsats | Exempel | Gymnasiearbete

[3]
Användarnas bedömningar
  • 2015-02-16
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    tusen tack för hjälpen,
  • 2015-03-08
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    Bra skrivet .........
  • 2016-04-23
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    kjskcjakdkakajdkajjhhjhj