Coopers Test och Bip Test | Träningsprogram

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Idrott och hälsa 2
  • A
  • 4
  • 1532
  • PDF

Coopers Test och Bip Test | Träningsprogram

Eleven har gjort ett träningsprogram for att förbättra Coopers Test och Bip Test. Eleven motiverar varför eleven valt att utforma sitt program som eleven gjort.

Utdrag

Träningsprogram
Målsättning och Fördelar:
Det mål jag främst strävar efter är att kunna nå de höga betygen för både Coopers Test och Bip Test, dessa två är då anledningen till varför jag valt att fokusera mer på att utföra konditionsträning istället för styrketräning.

Ytterligare vill jag tillägga att detta kommer leda till en god kondition som kommer ge flertal fördelar i framtiden. Som dem flesta säger så är hjärtat eller det så kallade “kroppens motor” den viktigaste muskeln vi har i kroppen, och det är genom konditionsträning vi vårdar hjärtat på allra bästa sätt. Genom att träna upp vår kondition tränar vi även upp kroppens förmåga att ta upp syre i blodet och att transportera det till musklerna som då används till energibildning. För att utveckla det skrivet ovanför vill jag tillägga att en bättre kondition leder till att hjärtat blir starkare som även leder till att mer blod pumpas med varje hjärtslag, vilket innebär att blodcirkulationen blir allt mer effektiv:

---

Måndag
Cykling till och från skolan = 7,2 km
SEVEN Minutes App - 7 minuters träning med 10 sek vila efter varje övning:
Jumping Jacks x 30 sek + x 30st
Wall Sit x 30 sek

Push ups x 30 sek + x 10st Crunches x 30 sek + x 20st Step Ups x 30 sek + x 10st

Squats x 30 sek + x 12st
Triceps Dips x 30 sek + x 15st
Plank x 30 sek
High Knees Running in Place x 30 sek Lunges x 30 sek + x 12st
Push Ups with Rotation x 30 sek + x 10st Side Plank x 30 sek - Byt sida efter 15sek... Köp tillgång för att läsa mer

Coopers Test och Bip Test | Träningsprogram

[0]
Inga användarrecensioner än.