Ekobussen | Inlämningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
  • Naturkunskap 1b
  • A
  • 3
  • 1500
  • PDF

Ekobussen | Inlämningsuppgift

En inlämningsuppgift där eleven har skrivit och rapporterat om sin tur med ekobussen. Klassen besökte gårdar och sjöar för att därefter analysera dem.

Innehåll

Uppgift
Material
Utförande
Resultat
Sammanfattning

Utdrag

UPPGIFT

Vi ska undersöka hur biosfärområdet bidrar till hållbar utveckling för individ, samhälle och miljön

MATERIAL

Förberedelse vid lektion före exkursion (anteckningar). Exkursionen med ekobussen (anteckningar). Läroboken + ev. sidor på nätet.


UTFÖRANDE

Det här gjorde vi (punktform)
• Vi stannade till i landsjön och kollade hur den mådde. Olika jordbruk.
• Sen efter det åkte vi till skogen. Först en planterad skog sen icke planterad skog - Naturskog.
• Emellan dessa stopp så pratade en man som heter Klas om olika gårdar och liknande.

RESULTAT

Det här såg vi (koppla till punkterna i utförandet)
Sammanfattning: Östra vätterbranterna består av mest skog och vatten. Det finns även lite åkermark och på vissa ställen finns vägar. Dessutom att ett biosfärområde är ett område med allt som lever på jorden och den miljö den lever i som t.ex. maskar, människor eller fåglar. Det finns 4 andra biosfärområden i Sverige. Östra... Köp tillgång för att läsa mer

Ekobussen | Inlämningsuppgift

[0]
Inga användarrecensioner än.