Gymnastiklektion | Aerobics och MRL | Idrott och hälsa 2

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Naturvetenskapsprogrammet (NA) Årskurs 2
  • Idrott och hälsa 2
  • B
  • 2
  • 371
  • PDF

Idrottslektion: Gymnastiklektion | Aerobics och MRL | Idrott och hälsa 2

En nedskriven version av en idrottlektion (i Idrott och Hälsa 2), där eleven genomför ett pass med fokus på aerobics och MRL (mage, rumpa, lår). Eleven beskriver lektionens alla moment, samt syftet med dessa.

Innehåll

- Material
- Innehåll
- Hall
- Hälsning och information + Syfte
- Uppvärmning + Syfte
- Aerobic övningar + Syfte
- Avslappning + Syfte
- Stretching samt avslutning
- Backup plan

Utdrag

"Hälsning och information (2-3 min)

Kort presentation om Aerobics: en ganska vanlig, lätt kondition träning

- Olika muskelgrupper kan tränas samtidigt.
- Olika kombinationer till Aerobics är: Dans, gymnastik och styrketräning.

- MRL, mage, rumpa, lår : styrketräning samt uthållighetsträning.

Syfte: Att träna upp kondition och de flesta viktigaste och största muskelgrupper inom kroppen som armar, ben, nacke, rygg samt att utmana kroppen i högre tempo och större belastning. Dock kunna ha roligt och få med hjärnan i den fysiska aktiviteten genom att ha musik som försnabbar tillverkningen av endorfiner.

Uppvärmning (5-10 min)
Jogga framåt, åt sidan samtidigt som händerna snurrande framåt och tillbaks, höga ben, indianhopp, bakåtsparkade ben, sick sack, nudda golvet med fingrarna,
50m spurt sen jogga tillbaka sakta till slutpunkten o när man når slutpunkten ska man göra 10 armhövningar o 15 situps samt 20 hopp med hopprep."... Köp tillgång för att läsa mer

Gymnastiklektion | Aerobics och MRL | Idrott och hälsa 2

[3]
Användarnas bedömningar
  • 2014-01-23
    Det är mycket bra uppsats.
  • 2014-04-23
    bra uppsatts enkel att förstå
  • 2015-05-24
    Skriven av Elev på Årskurs 9
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaa