Johan & Nyström | Marknadsanalys

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se

Johan & Nyström | Marknadsanalys

En enklare marknadsanalys av kaffe- och teföretaget "Johan & Nyströms". Eleven introducerar företaget, och beskriver sedan Johan & Nyströms "4P" och marknad. Vidare så föreslås nya sätt att öka försäljningen och marknadsföra.

Innehåll

JOHAN & NYSTRÖM: KAFFEROSTARE, TEHANDLARE

- Om Johan och Nyström 3
- Johan och Nyströms 4p 3
-- Produkt
-- Pris
-- Plats
-- Påverkan
-- (Personal)
- Kaffemarknaden 4
- Öka försäljningen 5
-- Produktutveckling
-- Marknadspenetration
-- Marknadsutveckling
-- Diversifiera
- Alternativ reklam 6
-- Nätreklam
-- Annonser
-- TV-reklam
-- Försäljning till företag
- Källor 7

Utdrag

Om Johan och Nyström
Johan och Nyström är ett bolag som bedriver tehandel och kafferosteri samt därmed förenlig verksamhet. De erbjuder sina kunder de mesta från te-och kaffevärlden. Produkterna de erbjuder är av hög kvalité med det lilla extra från världens alla hörn. Företaget är övertygat om att riktigt god kvalité inte går att dölja så för att förgylla kaffeupplevelsen är alla som jobbar i konceptbutiken kaffe-entusiasmera som har goda kunskaper om sortimentet och produkterna som säljs. Till kunden ska kaffet frambringa en känsla av väl genomfört hantverk. Kaffet ska ge en upplevelse och inte bara en smaksensation från det ordinära. Johan och Nyström är en frisk fläkt i den svenska kafékulturen.

Johan och Nyström är återförsäljare utav kaffeprodukter till caféer och kaffehandlare runt om i landet. Produkterna finns inte att köpa i vanliga livsmedelsaffärer eftersom företaget inte tror att just deras kunder finns där. Johan och Nyström bedriver även egna konceptbutiker, utbildning, kaffebarer och te barer. Utbildningen är en professionell kurs om kaffe och te. Johan och Nyström är ett välkänt varumärke med råvaror av hög kvalitet som ständigt kommer upp men nyheter som bidrar till att hålla upp en stark marknadsställning.

Johan och Nyströms 4p
Det gäller att ha en bra marknadsmix för att lyckas, och för att få till den kan man utgå ifrån en modell som Jerome McCarthy har tagit fram. Den kallas de 4:pa... Köp tillgång för att läsa mer

Johan & Nyström | Marknadsanalys

[0]
Inga användarrecensioner än.