Konsumenträttigheter: Telefon | Sammanfattning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Naturvetenskapsprogrammet (NA) Årskurs 2
  • Samhällskunskap 1b
  • Inget betyg givet
  • 1
  • 334
  • PDF

Konsumenträttigheter: Telefon | Sammanfattning

En kort sammanfattning om vilka konsumenträttigheter och skyldigheter man har vid reklamation av en telefon. I texten så redogörs kort för ett fall då personen har tappat sin mobiltelefon.

Innehåll

- Konsumenträtt telefon
- Källor

Utdrag

Som konsument har man rätt att reklamera varor som det är något fel på och därefter få den lagad eller ersatt. Man kan reklamera varor upp till tre året efter köp. Vid reklamationen så är det försäljarens ansvar att bevisa att felet inte fanns där från början de första sex månaderna, efter det är det konsumentens ansvar. Reklamationslagen gäller dock endast om det var fel på produkten redan från början. Om försäljaren kan bevisa att... Köp tillgång för att läsa mer

Konsumenträttigheter: Telefon | Sammanfattning

[0]
Inga användarrecensioner än.