Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 1
  • Företagsekonomi 1
  • Inget betyg givet
  • 3
  • 1327
  • PDF

Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning

En sammanfattande beskrivning av hur butikskedjan Lindex använder sig av marknadsmix, alltså den blandning av konkurrensmedel som ett företag använder för att marknadsföra sig. Texten berör bland annat Lindex affärsidé, produkt och pris och avslutas med en reflektion kring företagets marknadsmix.

Innehåll

Lindex marknadsföringsmix

- Affärsidé
- Produkt
- Priser
- Plats
- Påverkan
- Personal

Utdrag

Målgruppen som Lindex siktar in sig på är främst kvinnor över 30 år och barn under 13. Vilket märks då de har flertalet kvinnokollektioner med avsikt att passa just dig och dina behov. Everyday . det avslappnade med ack så fashionabla vardagsmodet. Contemporary - en klassisk kollektion för den stilrena, eleganta och välklädda kvinnan. Holly & Whyte - udda, roligt och härliga färger och mönster. Generous - för de kvinnor som behöver lite större storlekar, men med... Köp tillgång för att läsa mer

Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2015-01-04
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 1
    gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

Material relaterade till Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning.