Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning

- Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 1
- Företagsekonomi 1
- Inget betyg givet
- 3
- 1327
Lindex marknadsföringsmix | Sammanfattning
En sammanfattande beskrivning av hur butikskedjan Lindex använder sig av marknadsmix, alltså den blandning av konkurrensmedel som ett företag använder för att marknadsföra sig. Texten berör bland annat Lindex affärsidé, produkt och pris och avslutas med en reflektion kring företagets marknadsmix.
Innehåll
Lindex marknadsföringsmix
- Affärsidé
- Produkt
- Priser
- Plats
- Påverkan
- Personal
Utdrag
Målgruppen som Lindex siktar in sig på är främst kvinnor över 30 år och barn under 13. Vilket märks då de har flertalet kvinnokollektioner med avsikt att passa just dig och dina behov. Everyday . det avslappnade med ack så fashionabla vardagsmodet. Contemporary - en klassisk kollektion för den stilrena, eleganta och välklädda kvinnan. Holly & Whyte - udda, roligt och härliga färger och mönster. Generous - för de kvinnor som behöver lite större storlekar, men med... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in