Man måste bemöta kunder på olika sätt: Kundservice på Ica | Artikel

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Teknikprogrammet (TE) Årskurs 1
  • Svenska 1
  • A
  • 2
  • 751
  • PDF

Man måste bemöta kunder på olika sätt: Kundservice på Ica | Artikel

En artikel om närbutiken ICA Mårtenssons i Lomma, där eleven har intervjuat en av de anställda för att ta reda på hur kundkommunikationen och servicen ser ut. Artikeln visar på bra journalistiskt språkbruk och artikellayout.

Utdrag

Detta berättar Patrik Waldholm, 20 år gammal och nyligen heltidsanställd på Ica nära Mårtensson i Lomma. I denna lilla affär med ungefär 5 till 8 anställda i butiken under vardagar får man ett genuint och familjärt intryck då butiken drivs av makarna Mårtensson. Butiken har även varit inom familjen sedan 1914 då den nuvarande mannens farfar startade affären.

En helt vanlig dag för Patrik går ut på att plocka ut så många nylevererade varor som möjligt, göra det fint på hyllorna och hjälpa alla kunder som frågar efter något. Han skrattar lite lätt och ler stolt när han berättar att det till och med har kommit fram kunder som berömt honom för att han alltid är igång med något... Köp tillgång för att läsa mer

Man måste bemöta kunder på olika sätt: Kundservice på Ica | Artikel

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2016-10-18
    Skriven av Elev på Årskurs 9
    ------------------------------------------------