Marknadsföring | Apple och Iphone 7 | Projekt

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 1
  • Entreprenörskap
  • B
  • 7
  • 1623
  • PDF

Marknadsföring | Apple och Iphone 7 | Projekt

Ett marknadsföringsprojekt där eleverna har undersökt marknaden för Iphone 7. De har gjort en SWOT-analys, undersökt smartphonemarknaden och analyserat målgruppen och konkurrenterna.

Innehåll

Marknadsföringsuppgift
SWOT-analys
Smartphonemarknaden
Smartphone marknadsandel 2016
Målgrupp:
De fem p:na
Varför valde vi dessa 4 p?
Konkurenter
Fältundersökning

Utdrag

Vi har valt Apples mobiltelefon Iphone som produkt till vårat Marknadsföringsprojekt. Iphone 3G presenterades för första gången den 9 Januari 2007. Sedan dess har hela 7 nya modeller av telefonen släppts. Iphone 7 har allt en människa kan tänka sig behöva. Det finns två modeller av den nya Iphone, en i normalstorlek (Iphone 7) och en i större storlek (Iphone 7 plus). Dessa kommer i fem olika färger, Svart, vit, Grå, Rosa och Guld. Det finns även 3 olika volymer av lagringskapacitet på Iphone 7, 32GB, 128GB och 256GB, till skillnad från den föregående modellen som bara hade lagringskapacitet upp till 128GB. Den har en också en Retina HD-skärm och det kanske inte säger så mycket men det betyder ”högupplöst” och den är av högsta klass
Iphone 7 har fått några uppdateringar sedan sin föregångare Iphone 6, några av dessa är att den fått en 12 MP kamera och bländare på f/1,8. längre batteritid och att den är vattentät. Denna telefon uppfyller de flesta krav en kund har. Det primära behovet när en person köper en ny telefon är att man ska kunna kommunicera med nära och kära på ett smidigt och enkelt sätt. Man vill ju också att telefonen ska se .....

------

Smartphonemarknaden:
Iphone befinner sig på Smartphonemarknaden. Smartphonemarknaden är tuff och går hela tiden upp och ner. Överallt i världen säljer olika smartphones olika mycket och det beror främst på priset men även kvaliteten på telefonen. Det finns många smartphones att välja emellan men när man ska köpa en mobil vill man ha kvalitet och snygg design för ett bra pris. Snittperioden en person har sin telefon är ungefär 2 år och då vill man ha S.3. en telefon som håller. Det finns många olika spelare på smartphonemarknaden men giganterna är Apple och Samsung. Såhär såg försäljningen av smartphones ut i det andra kvartalet 2016
1.Samsung: 77 miljoner (22,4%)
2.Apple: 40,4 miljoner (11,8%)
3.Huawei: 32,1 miljoner (9,4%)
4.Oppo: 22,6 miljoner (6,6%)
5.Vivo: 16,4 miljoner (4,8%)
Övriga tillverkare har sålt 154,8 miljoner enheter, vilket ....... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsföring | Apple och Iphone 7 | Projekt

[0]
Inga användarrecensioner än.