Marknadsföring - Samhällspåverkan och konkurrens | Sammanfattning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • Inget betyg givet
  • 2
  • 869
  • PDF

Marknadsföring - Samhällspåverkan och konkurrens | Sammanfattning

En sammanfattning om marknadsföring, med fokus på samhällets påverkan på företag och konkurrens. Eleven redogör kort för en rad olika perspektiv och begrepp inom ämnet, primärt i punktform.

Notera att källhänvisning saknas.

Innehåll

- Hur påverkar samhället företagen
-- Den ekonomiska politiken
-- Trender och värderingar
-- Förändringar i befolkningsstrukturen
-- Teknologiska förändringar
-- Lagstiftningen
- Konkurrens
-- Konkurrens mellan olika marknader
-- Konkurrens om behov
-- Konkurrens inom samma bransch
-- Hur du får kunden att säga JA!

Utdrag

Konsumenternas värderingar ändras, och det företag som inte observerar detta och lyckas hänga med riskerar att förlora marknadsandelar till mer alerta företag. Den marknadsförare som lyckas förutse kommande trender och värderingar hos konsumenten, har stora möjligheter att bli framgångsrik.
• Massmedia har en oerhört stor betydelse för de nya trenderna.
• Begrepp son återkommer 2000-talet: Ansvar, frihet, integritet, helhet, miljö, ekologi och längtan efter... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsföring - Samhällspåverkan och konkurrens | Sammanfattning

[5]
Användarnas bedömningar
  • 2016-04-24
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    jättebra och läroroikt!!!
  • 2014-11-02
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 1
    Kort och bra fakta! Gillar hur du skrev hur samhället påverkar företagen
  • 2016-11-02
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    Inte enligt beskrivning.
  • 2015-12-15
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    Bra struktur och lätt att hitta vad man söker men alltför enkel fakta, utvidgar inte kunskapen något vidare.