Marknadsföring av tjänst & vara | Jämförelse

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se

Marknadsföring av tjänst & vara | Jämförelse

En jämförelse av marknadsföringen av en tjänst och marknadsföringen av en vara. Här diskuteras generella skillnader mellan vara och tjänst, hur de olika typerna av produkt konsumeras samt hur skillnaderna i marknadsföring ser ut.

Observera att källor saknas.

Utdrag

Att köpa något du kan se, känna och kanske prova på ger en ganska tydlig översikt vad du faktiskt ska inhandla. Låt oss säga att du ska köpa en ny TV, och du har tre modeller som du väljer emellan. Alla ligger på ungefär samma prisnivå. Du pratar med en försäljare som rekommenderar en av dem, den har försäljaren själv i sitt hem. Den andra har en snygg design och är av ett välkänt märke. Då du jämför alla tre modeller och får dem demonstrerade för dig fastnar du för den tredje modellen, du tyckte att den hade bäst färgåtergivning och skarpast bild av de tre. Du får en garanti med dig på 1 år ifall något händer med TV:n eller om du är missnöjd och vill byta. Den här TV:n ska ju hålla i många år framöver hoppas du, så du tecknar en förlängd försäkring för säkerhets skull.

TV:n är inköpt och stoltserar nu i vardagsrummet. Dock ska den inte användas på ett tag nu eftersom du ska med familjen på semester. Ett speciellt resmål är utsett, det är nu bara boendet som ska lösas. Det råkar vara så att du har begränsat dig till tre alternativ, som... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsföring av tjänst & vara | Jämförelse

[0]
Inga användarrecensioner än.