Marknadsplan | Norra sportbutiken AB | Rapport

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Marknadsföring
  • A
  • 8
  • 1291
  • PDF

Marknadsplan | Norra sportbutiken AB | Rapport

En rapport som redogör för en marknadsplan för det fiktiva företaget Norra Sportbutiken AB. Eleven fick i uppgift att lansera en produkt med sitt företag och lanserade en kollektion med kompressionsträningskläder. I rapporten visar eleven hur han valde att marknadsföra produkten med hjälp av olika analysverktyg.

Lärarens kommentar

Väldigt bra, det du valt är väldigt inne just nu så det här är precis rätt tidpunkt att lansera på. Du skulle kunna segmentera din målgrupp bättre. Aktivitetsplanen är väldigt bra.

Innehåll

- Norra sportbutiken AB
- Nuläge
- Segmentering
- Positioneringsdiagram
- SWOT-Analys
- Aktivitetsplan

Utdrag

Vi på Norra Sportbutiken AB är ett företag som har sitt fäste i Norrland, Skellefteå där vi har en ganska liten butik i centrum men med ett stort lager. Vår hemsida är väldigt populär och vi tar emot beställningar från hela norden, det är också därför vi har ett sådant stort lager. Vårt företag säljer allt som har med sport att göra. Anledningen till att vi har blivit så populära är att vi alltid är ute med det senaste och modernaste inom sportvärlden. Vi förser bland annat Zlatan med sportartiklar.
Det som är ganska speciellt
med oss på Norra Sportbutiken
AB är att vi går på semester
Från juni månad till och med
till någon gång i mitten utav
augusti. Anledning till att vi gör
det är att försäljningen av sportkläder minskar otroligt mycket under sommarmånaderna och då känner vi att det är lika bra att ta semester och komma tillbaka fulladade till nyheterna som kommer ut till nästa års säsong... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsplan | Norra sportbutiken AB | Rapport

[2]
Användarnas bedömningar
  • 2016-04-14
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 3
    otroligt bra förklarat :)!
  • 2016-05-16
    ...............................