Marknadsplan: Städfirma | Fördjupningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Företagsekonomi 2
  • C
  • 2
  • 681
  • PDF

Marknadsplan: Städfirma | Fördjupningsuppgift

En fördjupningsuppgift i form av en marknadsplan för en mindre städfirma. Planen innehåller en SWOT-analys samt information om målgrupp, produkt, personal, påverkan och vilken marknadsmix som är lämplig för städfirman utifrån dessa aspekter.

Observera att källor saknas.

Innehåll

Marknadsplan städhjälp

- SWOT
- Målgrupp
- Marknadsmix
- Personal
- Produkt
- Påverkan

Utdrag

Eftersom vi är ett mindre företag och inte har lika stor kundkrets är det viktigt för oss att synas och skaffa fler kunder. Därför är det viktigt att satsa lite extra på marknadsföringen för att kunna konkurrera med andra städfirmor. När vi inriktar oss på den äldre målgruppen försöker vi marknadsföra oss genom att annonsera i tidningen, då det är vanligare att äldre läser tidningen istället för att vara ute på internet. Men eftersom vi även... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsplan: Städfirma | Fördjupningsuppgift

[0]
Inga användarrecensioner än.