Marknadsstrategi: Blomsterbutik - AIDAS | Fördjupningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 1
  • Företagsekonomi 1
  • B
  • 2
  • 842
  • PDF

Marknadsstrategi: Blomsterbutik - AIDAS | Fördjupningsuppgift

En fördjupningsuppgift i form av en enkel marknadsstrategi för en blomsterbutik. Eleven beskriver blomsterbutikens budskap och kanaler samt målgrupper och säljstrategi. En analys enligt modellen AIDAS finns också med.

Notera att källor saknas.

Utdrag

Fiori di San Valentino är ett innovativt företag som jobbar för kundernas belåtenhet. Vi erbjuder mer blomster i ditt hem utan att du själv behöver lyfta ett finger. Med en skräddarsydd modell efter dina önskemål inreder vi och fyller ut ditt hem med väldoftande blommor. Vi kommer förbättra era redan fina hem genom att inreda dem med färska blommor varannan vecka, blommorna väljer ni själva ut i början av er prenumeration. Er skräddarsydda modell med säsongens blommor (med tanke på att vi vill skona miljön så mycket som möjligt, genom att undvika långa frakter) går självklart att byta ut under er subskription.
Vi riktar oss till dig som bor i den tempofyllda huvudstaden Stockholm och behöver en avlastning. Vi alla håller med om att det är fröjdande för ögat att se vackra blommor i sin omgivning, minst sagt i sitt egna hem. Blommorna stärker även känslan och själen som varje hem har både doft- och utseendemässigt.
En del av våra kunder har... Köp tillgång för att läsa mer

Marknadsstrategi: Blomsterbutik - AIDAS | Fördjupningsuppgift

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2016-05-02
    Skriven av Studerande på Termin 7
    Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa