Personlig försäljning Iphone 6s | Analys av kundtyper

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Handels- och administrationsprogrammet (HA) Årskurs 2
  • Annat
  • C
  • 5
  • 1592
  • PDF

Fördjupningsuppgift: Personlig försäljning Iphone 6s | Analys av kundtyper

En analys av olika kundtyper med hjälp av dialoger där man genomför en personlig försäljning av mobiltelefonen Iphone 6s. Genom olika manus för olika kundtyper visar eleven vilken metod som fungerar bäst för försäljningen.

Utdrag

Jag ska försöka sälja en iphone 6s då den är väldigt ny i butiken.

Jag ser en kvinna gå in i butiken och kolla på olika mobiltelefoner.

Blå person:

Jag: Hej! Jag ser att du kollar på olika mobiler, vad vill du ha hjälp med?

Kunden: Hej, ja jag är ute efter en ny mobil. Har hört att iphone 6s är bra, har kollat på den ett tag, men vill höra lite mer så jag blir helt säker på mitt köp.

Jag: Ja dom är riktigt bra, vi har fått in en ny iphone 6 som heter iphone 6s. Vad har du haft för telefon förrut? Vad har du nu för någon?

Kunden: Jag har haft Samsung i alla år, men är sugen på att testa något nytt. Kan du berätta lite om den?

Jag: Iphone 6s har världens starkaste glas på skärmen. Många har klagat att andra iphone glas har gått sönder så nu hur det tillverkas en speciell dubbel jonbytesprocess som gör det starkare på molekylnivå och är där med ett tåligt glas... Köp tillgång för att läsa mer

Personlig försäljning Iphone 6s | Analys av kundtyper

[0]
Inga användarrecensioner än.

Material relaterade till Personlig försäljning Iphone 6s | Analys av kundtyper.