Produktutveckling hos företag | Fördjupningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 1
  • Företagsekonomi 1
  • B
  • 2
  • 1070
  • PDF

Produktutveckling hos företag | Fördjupningsuppgift

En fördjupningsuppgift som handlar om produktutveckling hos företag. Här har eleven satt sig in i ett fiktivt scenario där hen ska utveckla en ny mobiltelefon. Uppgiften innehåller bland annat en SWOT-analys, en användaranalys och en funktionsanalys och drar slutsatser utifrån dessa gällande produkten. En mycket bra sammanfattning av hur produktutvecklings-processen ser ut.

Innehåll

Produktutveckling i företag

- Swot-analys
- Användaranalys
- Funktionsanalys
- Scenarioanalys
- Livscykelanalys
- Kravspecifikation

Utdrag

Det finns många människor som drömmer om att starta ett eget företag. En del av oss är kreativa och spottar ur sig affärsidéer vardagligen, medan andra mer sällan eller aldrig kommer upp med en affärsidé. Många olika kvalifikationer behövs i ett livskraftigt företag och kreativa idéer är bara en av sakerna, men beslutet om att starta eget företaget är ett viktigt beslut och bör vara väl genomtänkt eftersom det finns många olika faktorer som... Köp tillgång för att läsa mer

Produktutveckling hos företag | Fördjupningsuppgift

[0]
Inga användarrecensioner än.