Projekt: Marknadsföringsplan av modelljakt - Praktisk Marknadsföring B

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • VG
  • 2
  • 764
  • PDF

Projekt: Marknadsföringsplan av modelljakt - Praktisk Marknadsföring B

Ett kortare projekt inom praktisk marknadsföring, där eleven fått i uppgift att skapa en marknadsföringsplan för ett evenemang (en modevisning/modelljakt för en klädesbutik). Eleven presenterar en projektplan med mål, budget och tidsplan samt en aktivitetsplan.

Lärarens kommentar

Han tyckte mitt projekt var bra genomfört och att de förtjänade VG i betyg

Innehåll

- Marknadsföring av ett evenemang
- Projektplanen (mål, budget, tidsplan)
- Aktivitetsplan

Utdrag

"Aktivitetsplan:
Marknadsföringen ska genomföras på rätt sätt och informera kortfattat om modevisningen och priset på 5000 kronor osv. Personalen ska med hjälp av byggarbetare bygga upp scenen, musik fixar chefen med. Marknadsföringen står chefen för och rean får personalen samt chefen tillsammans hjälpas åt med.
Varor som ska reas ut ska personalen tillsammans med chefen snyggt anordna i butiken, scenen ska byggas upp i början av veckan innan modevisningen.

På Stora Torget ska stora affischer sättas upp, även en stor tv-skärm över scenen, ljud, högtalare, mikrofoner och belysning ska fungera. En tekniker ska anställas inför eventet som ska se till att all teknik fungerar."... Köp tillgång för att läsa mer

Projekt: Marknadsföringsplan av modelljakt - Praktisk Marknadsföring B

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2015-01-04
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 1
    ggggggggggggggggk.gukggyugfuyjjjjjjjjj

Material relaterade till Projekt: Marknadsföringsplan av modelljakt - Praktisk Marknadsföring B.