Projekt personlig tränare | Övningar för bättre mag- och bålstyrka

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (SA) Årskurs 2
  • Idrott och hälsa 2
  • A
  • 4
  • 501
  • PDF

Aktivitetsanalys, Aktivitetsplanering, Inlämningsuppgift, Träningsprogram, Träningsschema: Projekt personlig tränare | Övningar för bättre mag- och bålstyrka

En aktivitetsanalys som gick ut på att agera personlig tränare åt en klasskamrat under tre idrottslektioner. Arbetet innehåller utförliga bilder och beskrivningar på alla övningar som användes i träningsprogrammet, och hade fokus på förbättring av mag- och bålstyrka. Avslutningsvis berättar båda eleverna om hur de tyckte att projektet gick.

Utdrag

Projekt PT
Jag agerade under tre idrottslektioner personlig tränare åt Sofia som ville fokusera på att bygga upp en bättre mag- och bålstyrka.
Träningsprogram 1 (genomfördes även vecka 3)
Set 1,2 och 3 genomfördes 3 gånger 5 minuter med 1 minuts vila mellan varje set.
Set 1 (5 minuter)
Bergsklättraren x 25

---

De övningar som används för att stabilisera bålen och de inre magmusklerna kan kanske ses som lite tråkiga att bara göra en efter en så därför valde jag ett upplägg som jag personligen tycker blir lite roligare än att bara göra övningarna en efter en.

Sofia, som agerade min PT, satte ihop tre program som jag ville skulle fokusera på att hjälpa mig öka muskelmassan samt uthålligheten i min överkropp, med specifik fokus på... Köp tillgång för att läsa mer

Projekt personlig tränare | Övningar för bättre mag- och bålstyrka

[0]
Inga användarrecensioner än.