Reklam och produktplacering: Public service och privata mediebolag | Jämförelse

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Humanistiska programmet (HU) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • Inget betyg givet
  • 3
  • 1074
  • PDF

Reklam och produktplacering: Public service och privata mediebolag | Jämförelse

En jämförelse mellan Public Service och privata mediebolag i Sverige. Jämförelsen utgår från skillnader i reklamanvändning och produktplacering, och avslutas med personliga tankar kring ämnet.

Innehåll

- PUBLIC SERVICE
- NÄRINGSLIVSÄGT
- JÄMFÖRELSE
- Källhänvisning

Utdrag

Skillnaderna mellan dessa är framförallt hur företagen finansierar sig samt hur företagen regleras. Det är allmänheten som styr Public service företagen medans de näringslivsägda bolagen är privat ägda. Public services intresse är inte att gå med vinst, medans de privata bolagen behöver detta för att kunna gå runt. Ett Public service förtag får pengar genom olika licenser genom TV-licens, offentliga medel, självmanta donationer etc. medans de näringslivsägda företagen i många fall finansierar sig genom reklam och... Köp tillgång för att läsa mer

Reklam och produktplacering: Public service och privata mediebolag | Jämförelse

[1]
Användarnas bedömningar
  • 2015-08-21
    Skriven av Gymnasieelev på Årskurs 2
    goooooooooooooooooooood