Reklamfilm av SAS | Analys

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Företagsekonomi 2
  • Inget betyg givet
  • 4
  • 1620
  • PDF

Reklamfilm av SAS | Analys

En analys av en reklamfilm av företaget SAS. Frågor om exempelvis reklamfilmens målgrupp, budskap och strategiska mål besvaras och en SWOT-analys genomförs.

Observera att källor saknas.

Lärarens kommentar

Företagsekonomi - Reklamfilm av SAS

- Inledning
- Resultat
- Vad vill företaget uppnå ?
- Vem är målgruppen ?
- Vad är anledningen varför företaget har valt detta medieval?
- Vad vill man uppnå med filmen?
- Vem vill man nå?
- Hur tycker du budskapet har formats?
- Går det att göra en SWOT-analys av tjänsten?
- Analys

Utdrag

SAS valde Youtube för att marknadsföra sig. Eftersom SAS är ett internationellt flygbolag måste reklamen nå så stora folkmassor som möjligt för att få in fler resenärer. Youtube är en av de bästa ställena man kan marknadsföra på, tack vare att Youtube är den största film delning sajten med miljoner användare varje dag så kan man marknadsföra sin tjänst på ett bra sätt och man når flera nationer. Om SAS skulle tagit TV reklam skulle man begränsas geografiskt och inom en tv kanal. Flygbolaget måste nå så många kunder som möjligt och... Köp tillgång för att läsa mer

Reklamfilm av SAS | Analys

[0]
Inga användarrecensioner än.