Stena Line - affärsplan | Fördjupningsuppgift

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
  • Företagsekonomi 1
  • B
  • 7
  • 2735
  • PDF

Stena Line - affärsplan | Fördjupningsuppgift

En fördjupningsuppgift om företaget Stena Line, som avser att utreda rederiets affärsplan. Eleverna lyfter bl.a. fram företagets historia och vision, samt dess strategi och marknadskonkurrensen för att redogöra för ämnet.

Notera att källhänvisning saknas.

Innehåll

Stena Line affärsplan

- Kort historia om Stena Line
- Mission
- Vision
- Stena Lines övergripande långsiktiga mål
- Företagets övergripande långsiktiga strategi
- Företagsform
- Marknad/Konkurrenter
- Miljöpåverkan
- Personliga Kvalifikationer
- Svagheter
- Styrkor
- Möjligheter
- Hot

Utdrag

Företaget försöker hela tiden förbättra bl.a personalen, nya innovationer för produkter och tjänster. Stena Line vill att alla deras kunder som kommer ska få koppla av och ha det så roligt som möjligt oavsett åldersgrupp. Stena Line vill även att varor, som transporteras genom Stena Line, ska tas hand på bästa möjliga sätt. För att sammanfatta... Köp tillgång för att läsa mer

Stena Line - affärsplan | Fördjupningsuppgift

[0]
Inga användarrecensioner än.