Varumärken: Coca Cola och Pepsi | Jämförelse

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • A
  • 2
  • 983
  • PDF

Varumärken: Coca Cola och Pepsi | Jämförelse

En jämförelse mellan de två varumärkena Coca Cola och Pepsi när det gäller strategi och marknadsföring. Bland annat berättas här om "The Pepsi Challange" som Pepsi använde som marknadsföringsknep på 70-talet. Vad ett varumärke är diskuteras också.

Utdrag

Men även Coca-Cola har sina konkurrenter, som tävlar om andelar på marknaden. Pepsi, ett välkänd varumärke runt om i världen. En coladryck, som många ser som en stor sponsor inom fotbollsvärlden. I den reklam som rullar på våra tv apparater, deltar många av världens största fotbollsspelare. I reklamerna kan vi se hur Messi, Van Persie och Ramos dribblar med bollen, står och läser tidningen eller sitter på ett café någonstans, alla med en Pepsi i handen. ”The Pepsi Globe” är namnet till den logotyp som Pepsi använder på sina flaskor, samt det varumärke som signalerar kännedom till åhöraren. Den unika designen, som föreställer... Köp tillgång för att läsa mer

Varumärken: Coca Cola och Pepsi | Jämförelse

[0]
Inga användarrecensioner än.