Varumärken | Inlämningsuppgift

- Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
- Marknadsföring
- A
- 2
- 686
Varumärken | Inlämningsuppgift
En inlämningsuppgift där eleven reflekterar över hur man på ett effektivt sätt lanserar ett nytt varumärke.
Utdrag
Varumärken är något som finns omkring oss människor hela tiden. Idag möter dagens konsumenter lika många varumärken varje dag som en människa på 1930-talet stötte på under en hel tioårsperiod, vilket tydligt visar på varumärkets framväxt. Därför är det extra viktigt att sticka ut och särskilja sig från de andra företagen som verkar på marknaden. Det viktigaste när man lanserar ett nytt varumärke är tidigare kunskap, företagets finansiella medel samt företagets nätverk. Det är även väsentligt att företaget upprätthåller den image som de vill ska associeras med varumärket. Och det som är mest grundläggande för att ett varumärke ska växa på marknaden är att kunderna är medvetna om att varumärket existerar. Nu när Spendrups ska lansera sin egen ”kaffeläsk” och konkurrera med den största aktören på dryckesmarknaden så måste... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in