Varumärkesstragegier | Sammanfattning

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 3
  • Marknadsföring
  • Inget betyg givet
  • 2
  • 714
  • PDF

Varumärkesstragegier | Sammanfattning

En sammanfattning av olika varumärkesstrategier. Fokus ligger på varumärkesprinciperna om: ledarskap, kategori, medvetande, perception, mentalt rangordningssystem, de motsattas effektivitet, fokusering och utvidgningar. Eleven förklarar kort vad principerna innebär, samt ger exempel från verkligheten.

Notera att källor saknas.

Innehåll

VARUMÄRKESSTRATEGIER

- Begrepp (olika typer av varumärke)
- Principen om ledarskap
- Principen om kategorin
- Principen om medvetandet
- Principen om perceptionen
- Principen om det mentala rangordningssytemet
- Principen om det motsattas effektivitet
- Principen om fokusering
- Principen om utvidgningar

Utdrag

Principen om ledarskap: ''Det är bättre att vara först än att vara bäst'', ''Att vara först är allt inom marknadsföring'' eftersom om man är först så är man först i kundernas medvetande är de ofta lika med att bli störst inom en kategori. Ett exempel är Ramlösa (1707), Ikea (1943),... Köp tillgång för att läsa mer

Varumärkesstragegier | Sammanfattning

[0]
Inga användarrecensioner än.