Verkningsgrad, energi och effekt hos vattenkokare - Labbrapport i Fysik, årskurs 9

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Grundskola Årskurs 9
  • Fysik
  • VG
  • 3
  • 845
  • PDF

Verkningsgrad, energi och effekt hos vattenkokare - Labbrapport i Fysik, årskurs 9

En laborationsrapport vars syfte är att undersöka energiförbrukningen hos en vattenkokare, samt ta reda på dess verkningsgrad. Vidare så undersöker eleven även vad effekt är för något, och hur energi och effekt förhåller sig till varandra. Notera att där är vissa språkliga och grammatiska fel i texten.

Innehåll

- Inledning
- Material och Metod
- Resultat
- Slutsats

Utdrag

"Material Metod:

Innan att jag börjar beskriva hur det här experimentet ska gå till, tänkte jag ge er en lista över all material som har används:

• En Termometer eller en Multimetern som har samma funktion som en termometer
• En vattenkokare
• Stoppur

Nu när ni har listan över all material, kan vi börja med experimentet.

Först mät man upp en lämplig mängd av vatten som är 1 liter i det här experimentet och sen häller man den i en vattenkokare. Innan att slå på vattenkokaren mät man vattens temperatur som är 16ºC det här experimentet med en termometer eller en multimeter som har den funktion . Efter att anteckna resultat som visas på termometern på en papper, ska man slå på vattenkokaren och räkna hur lång tid den behövs för att få vattnet att koka. När vattnet har kokat up, ska man mät igen vattentemperatur."... Köp tillgång för att läsa mer

Verkningsgrad, energi och effekt hos vattenkokare - Labbrapport i Fysik, årskurs 9

[3]
Användarnas bedömningar
  • 2016-12-19
    Strukturen hade kunnat vara tydligare, slutsatsen hade kunnat vara lite mer diskuterande, men överlag en bra laborationsrapport.
  • 2014-03-02
    det är jätte bra, jag tror det är stöd för eleverna som har inte aning hur man kan börja rapporten, det hjälper.
  • 2014-11-17
    Skriven av Elev på Årskurs 7
    Riktigt bra för mig som har svårt att börja med arbeten. Bra gjort!