Whyred | Analys av webbsida | Design och Layout

Uppsatsen är kvalitetssäkrad av redaktionen på Studienet.se
  • Naturvetenskapsprogrammet (före 2011) Årskurs 3
  • Företagsekonomi B
  • A
  • 1
  • 608
  • PDF

Whyred | Analys av webbsida | Design och Layout

En kortare analys av klädmärket Whyreds webbsida. Fokus ligger bland annat på webbsidans layout, funktioner, länkar, navigationsmöjligheter, målgrupp och design. Vidare så beskriver eleven sina egna intryck av webbsidan.

Utdrag

"Webbanalys Whyred:

Whyred’s förstasida är i enkla färger. Beige/kahki, svart och vit är basfärgerna. Högst uppe till vänster kan man signa upp sig på deras nyhetsbrev och på andra sidan hittar man kundkorgen för onlineshopen. Nedanför är en menyrad för deras olika sektioner och under det promotar de sina egna saker.

Mitt första intryck är att den är tråkig. Det känns inte som en sida som står för/säljer dyra kläder. Just för att den första känslan är tråkig går jag tillbaka till egna erfarenheter och “träsk” jag själv brukar hamna i där kreativiteten börjar sina."... Köp tillgång för att läsa mer

Whyred | Analys av webbsida | Design och Layout

[0]
Inga användarrecensioner än.