Willys: Affärsidé och marknadsmix | Fördjupningsarbete

- Ekonomiprogrammet (EK) Årskurs 2
- Företagsekonomi 2
- A
- 7
- 3327
Willys: Affärsidé och marknadsmix | Fördjupningsarbete
Ett fördjupningsarbete som handlar om företaget Willys AB och deras matvarubutik i Ikanohuset, Linköping. Arbetet analyserar Willys affärsidé och marknadsmix samt Willys position på marknaden i Linköping i dagsläget. En observationsundersökning i butiken finns också med, och resultaten analyseras utifrån PESTLE-modellen.
Lärarens kommentar
Mycket bra, utförligt och nyanserat skrivet. Bra informationsinhämtning och klok slutsats.
Innehåll
- Frågeställning
-- Delfrågor
- Metod - Tillvägagångssätt
- Avgränsning
- Resultat
-- Vilken är Willys AB affärsidé?
-- Hur ser Willys AB nuläge ut, sett utifrån PESTLE-modellen?
-- Viken marknadsmix använder Willys sig utav?
- Slutsatser och diskussion
- Källförteckning
Utdrag
Politiska faktorer som kan påverka Willys kan vara beslut om infrastruktur och olika skattebeslut. Politiska beslut om att bygga ut Tornbyområdet kan resultera i att Tornby blir ett ännu mer attraktivt område för företag att etablera sig i. Detta resulterar ofta i att området blir attraktivare även för konsumenten eftersom det totala utbudet av olika varor och tjänster ökar – det blir bekvämare att utföra alla ärenden (inköp) på ett och samma ställe. Detta resulterar i att det kommer bli ett större... Köp tillgång för att läsa mer Redan medlem? Logga in