Företagsekonomi Fördjupningsuppgift
-
Fördjupningsuppgift: Butiksprofiler - Praktisk marknadsföring Marknadsföring
En fördjupningsuppgift i praktisk marknadsföring där eleven kort redogör för vad "butiksprofilering" innebär, och vilka faktorer som kan påverka butikers s.k. profil. Eleven presenterar även svar på e (…)
-
H&M:s marknadsföring | Fördjupningsuppgift Företagsekonomi 2
En fördjupningsuppgift om klädjätten H&M:s marknadsföring. Eleven redogör för företagets affärsidé samt varumärket H&M och hur företaget använder sig av olika metoder för marknadsföring och varumärkes (…)
-
H&M | Fördjupningsuppgift Företagsekonomi A
En fördjupningsuppgift om H&M där eleven bland annat skriver om företagets historia, affärsidé och vilka samarbeten de har. Notera att det saknas källor. (…)
-
Affärsidé och företagsformer | Babyprodukter | Fördjupningsuppgift Företagsekonomi 1
En fördjupningsuppgift (utifrån givna frågor) som handlar om hur man startar eget samt vad man bör tänka på i förhållande till företagets affäridé, målgrupper, intressenter, organisationsform etc. (…)
-
Organisera en studentbal | Organisation och Ledarskap Organisation och ledarskap
En uppsats i "Organisation och Ledarskap", där eleven undersöker olika organisationsformer med målsättningen att identifiera vilken som passar bäst för att organisera en studentbal. Fokus ligger på fu (…)
-
Affärsplan: Barnpassning Företagsekonomi 2
Det här är en utförlig affärsplan för ett företag som erbjuder barnpassning. Här analyseras företagets affärsidé, målgrupper och säljargument och det görs en plan för marknadsföring. Dessutom finns en (…)
-
Bokföring hos ett företag | Fördjupningsuppgift Redovisning 1
En fördjupningsuppgift som handlar om bokföring hos ett företag. Här undersöks bokförings- och redovisningsrutinerna hos ett företag som heter Etcetera Offset AB. Årsredovisning, årsbokslut, periodise (…)
-
Marknadsplan: Städfirma | Fördjupningsuppgift Företagsekonomi 2
En fördjupningsuppgift i form av en marknadsplan för en mindre städfirma. Planen innehåller en SWOT-analys samt information om målgrupp, produkt, personal, påverkan och vilken marknadsmix som är lämpl (…)
-
Produktutveckling i företag | Inlämningsuppgift Företagsekonomi 1
En inlämningsuppgift om produktutveckling i företag, som berättar om de olika leden i processen när en affärsidé blir en färdigställd produkt. Eleven föreställer en anställd som jobbar för företaget S (…)
-
Marknadsstrategi: Blomsterbutik - AIDAS | Fördjupningsuppgift Företagsekonomi 1
En fördjupningsuppgift i form av en enkel marknadsstrategi för en blomsterbutik. Eleven beskriver blomsterbutikens budskap och kanaler samt målgrupper och säljstrategi. En analys enligt modellen AIDAS (…)